Certifikát přátelství

Vozidla vyrobená v Německu

DKW NZ 350

počet vozidel v klubu: 3

Standardní motocykl střední třídy Wehrmachtu, v průběhu 2. světové války byl hodně používaný.

TTD
motor:jednoválcový
převodovka:čtyřrychlostní, řazená nohou nebo rukou
brzdy:mechanické
pneumatiky:3,25 – 19
délka:2100 mm
šířka:770 mm
výška:920 mm
hmotnost:171 kg
max. rychlost:90 km/h

BMW R 12

BMW R 12

počet vozidel v klubu: 1

Tento motocykl byl pravděpodobně nejspolehlivější typ motocyklu, který byl kdy do výzbroje Wehrmachtu zařazen, a jeho obliba mezi vojáky to jen potvrzovala. Zajímavostí je, že se jedná o první motocykl s přední hydraulickou teleskopickou vidlicí. Vyráběl se 1935 – 1942.

TTD
motor:vzduchem chlazený 4takt 2válec boxer SV
převodovka:4 stupně, ruční řazení
brzdy:přední buben lanko, zadní buben táhlo
pneumatiky: 3,50 x 19
délka:2520 mm
šířka:1615 mm
výška:1000 mm
hmotnost:360 kg
max. rychlost:85 km/h
spotřeba:5,4 l / 100 km

BMW R 75

počet vozidel v klubu: 1

Tento motocykl má speciální vojenskou konstrukci. V letech 1940 – 44 bylo vyrobeno 16 510 ks. Používal se pro přepravu osob a tažení nákladů.

TTD
motor:dvouválcový, plochý
převodovka:3 stupně vpřed, 1 vzad při zařazeném redukčním přídavném převodu. Závěr diferenciálu
brzdy:hydraulické na poháněných kolech (zadní kolo a kolo vozíku), mechanické na předním kole
pneumatiky:4,50/4,75 – 16
délka:2400 mm
šířka:1730 mm
výška:1000 mm
hmotnost:460 kg

KdF/VW 82

počet vozidel v klubu: 4

Automobil všeobecně známý jako „Kübelwagen“. Toto univerzální malé auto navrhla firma Porsche jako vojenskou verzi Volkswagenu brzy po jeho uvedení na scénu. V letech 1939 – 45 bylo v několika variantách vyrobeno asi 52 000 kusů. Lehký automobil Kfz. 1 byl nejpočetnější, ale existoval také spojovací a komunikační automobil Kfz. 2, opravárenský vůz Kfz. 2/40 a lehký průzkumný automobil Kfz. 3. Základní vozidlo bylo označováno leichter Pkw. K1, typ 82 (lehký automobil K1, typ 82).

TTD
motor:čtyřválcový plochý, zážehový
převodovka:4 stupně vpřed, 1 vzad
brzdy:mechanické
pneumatiky:5,25 – 16 (pro pouštní použití 690 x 200 nebo 200 – 12)
el. soustava:6V
délka:3740 mm
šířka:1600 mm
výška:1650 mm
hmotnost:725 kg
objem paliva:40 l

Opel Blitz 3,6 – 6700A 4x4

počet vozidel v klubu: 1

V letech 1940 – 44 vyrobila firma Adam Opel A6 ve svém závodě Brandenburg/Havel asi 25000 kusů těchto vozidel Allrad. Přes jejich příliš malé pneumatiky (vzadu dvojité) šlo zřejmě o nejúspěšnější nákladní vozidla wehrmachtu. Bylo vyrobeno asi 70 000 kusů verze 4x2. Obě verze měly řadu karosérií, otevřených i uzavřených. Uzavřené byly především u série Kfz 305 – skříňové (Koffer Aufbau), určené pro různé speciální technické úkoly. Existovaly cisterny, požární vozidla a další.

TTD
motor:šestiválcový zážehový motor
převodovka:5 stupňů vpřed, 1 vzad, pohon všech kol, přídavná převodovka dvoustupňová s odpojením předního náhonu
brzdy:hydraulické
nápravy:tuhé s půleliptickými listovými péry
el. soustava:12V
pneumatiky:190 – 20 nebo 7,25 – 20
délka:6010 mm
šířka:2265 mm
výška:2175 mm (se zešikmením 2825 mm)
hmotnost:2710 kg
objem paliva:92 l

DKW F 91/4 Munga

počet vozidel v klubu: 1

Terénní čtvrttunový automobil, vyráběný pro bundeswehr a export od poloviny 50. let do roku 1968. Od roku 1958 alternativní (na přání) šesti a osmimístné karoserie. Nejstarší modely měly možnost pohonu čtyř kol.

TTD
motor:tříválcový
převodovka:všechna kola poháněná čtyřrychlostní převodovkou a dvoustupňovou přídavnou skříní
brzdy:hydraulické
nápravy:nezávislé odpružení příčnými listovými péry
pneumatiky:6,00 - 16
délka:3455 mm
šířka:1500 mm
výška:1740 mm
hmotnost:1120 kg
2012 © Military Car Club, Plzeň. Vyrobilo studio WEB&DTP. Aktualizace 1. 9. 2017